O portalu: Kontakt: Reklama: Kup dostęp: Zaloguj się:
Strona główna

Podstawa prawna

  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
Strona 12 z 20
 
  • W/w placówki zapewniają:
    • realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;
    • warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne, odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów;
    • zajęcia specjalistyczne;
    • inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne;
    • integrację uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi; 
    • przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym.
  • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) określa:

1) zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu wychowania przedszkolnego oraz
wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem;

2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia, w tym – w zależności od potrzeb – na komunikowanie się ucznia z otoczeniem z użyciem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC), oraz wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu przedszkolnym lub szkolnym, w tym w przypadku:

  • ucznia niepełnosprawnego – działania o charakterze rewalidacyjnym,
  • ucznia niedostosowanego społecznie – działania o charakterze resocjalizacyjnym, 
  •  ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym – działania o charakterze
    socjoterapeutycznym;

3) formy i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane;

4) działania wspierające rodziców ucznia oraz – w zależności od potrzeb – zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi, innymi instytucjami oraz podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży, a w przypadku przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół i oddziałów również ze specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi i młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii;

5) zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia, a także:

  • w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej, branżowej szkoły I stopnia, liceum ogólnokształcącego i technikum – zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego,
  • zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu realizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

 

12
Patroni serwisu: Głos Pedagogiczny Doradca Dyrektora Szkoły Doradca Dyrektora Przedszkola