O portalu: Kontakt: Reklama: Kup dostęp: Zaloguj się:
Strona główna

Podstawa prawna

  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
  • Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
Podstawa prawna organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacji kształcenia specjalnego
Strona 7 z 20
 
  • Godzina zajęć realizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej trwa 45 minut. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia.
  • Zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia specjalistyczne prowadzą nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju zajęć. Zajęcia te prowadzi się przy wykorzystaniu aktywizujących metod pracy.
  • Porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia prowadzą nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści.
  • W przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, nauczyciel, wychowawca grupy wychowawczej lub specjalista niezwłocznie udzielają uczniowi tej pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem i informują o tym:
    1) w przypadku szkoły i placówki, w której funkcjonuje szkoła – wychowawcę klasy;
    2) w przypadku przedszkola i placówki, w której nie funkcjonuje szkoła – dyrektora przedszkola lub placówki.
  • Wychowawca klasy lub dyrektor przedszkola lub placówki informuje innych nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy z uczniem oraz we współpracy z nimi planuje i koordynuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
  • Dyrektor może wyznaczyć inną osobę, której zadaniem będzie planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w przedszkolu, szkole lub placówce.
  • W przypadku stwierdzenia, że konieczne jest objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formach dyrektor ustala formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane.
7
Patroni serwisu: Głos Pedagogiczny Doradca Dyrektora Szkoły Doradca Dyrektora Przedszkola