Studia przypadków
Spis treści
1 | 1 |
|
2 | 3 |
|
3 | 4 |
|
4 | 6 |
|
5 | 7 |
|
6 | 9 |
|
7 | 10 |
|
8 | 12 |
|
9 | 14 |
|
10 | 15 |
|
11 | 17 |
Tomek – gimnazjalista, uczeń niedowidzący w szkole ogólnodostępnej
W orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na wadę wzroku napisano: Aktualny poziom funkcjonowania umysłowego Tomka jest powyżej przeciętnej. Rozwój intelektualny przebiega równomiernie. Uczeń posiada bogaty zasób słownictwa, dobrze definiuje pojęcia oraz rozumie rozmaite normy i zachowania społeczne. Relatywnie obniżona jest u niego spostrzegawczość wzrokowa oraz dostrzeganie zależności przyczynowo-skutkowych na materiale obrazowym, zdolność odróżniania szczegółów istotnych od nieistotnych. Dobrze rozwinięta jest pamięć bezpośrednia słuchowa oraz pamięć trwała. Poprawne jest tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego oraz zdolność dokonywania operacji na materiale liczbowym. Obniżona jest natomiast koordynacja wzrokowo-ruchowa i zdolność przechowywania w pamięci oraz odtwarzania po pewnym czasie wzrokowo spostrzeganego wzoru. Tempo głośnego czytania zwolnione. Technika czytania obniżona brak płynności czytania, czasem występuje sylabizowanie wyrazów i zniekształcanie struktury fonemowej. Rozumienie przeczytanego tekstu prawidłowe, lecz wymaga dodatkowych pytań dla wyczerpania tematu. W trakcie pisania ze słuchu i przepisywania występują błędy ortograficzne, mylenie liter zbliżonych kształtem, nieprawidłowy zapis głosek nosowych, zdarza się gubienie liter i znaków interpunkcyjnych. Grafika pisma obniżona.
psychologiczno-pedagogicznej.
Małgorzata Łoskot
Redaktor Naczelna

Najczęściej pobierane
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielonej uczniowi z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, dla którego opracowano Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
- Plan działań wspierających ucznia
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w roku szkolnym ..../.... (przykładowy arkusz zbiorczy)
- Plan działań wspierających przygotowany dla ucznia bądź grupy uczniów