Czy z powodów braków dyrektor może zaproponować rodzicom dziecka inną formę rewalidacji wynikającą również z orzeczenia np. z zakresu resocjalizacji czy samej oligofrenopedagogiki?

Pytanie do eksperta

W szkole pojawiły się orzeczenia dzieci, u których stwierdzono autyzm. Czy z powodów braków kadrowych (w placówce nie jest jeszcze zatrudniony specjalista po oligofrenopedagogice ze specjalnością dodatkową do pracy z dziećmi autystycznymi) dyrektor może zaproponować rodzicom dziecka inną formę rewalidacji wynikającą również z orzeczenia np. z zakresu resocjalizacji czy samej oligofrenopedagogiki? Jak ma wyglądać pismo skierowane do rodzica w tej sprawie? Czy z dzieckiem z oddziału przedszkolnego rewalidację może poprowadzić arteterapeuta?

W świetle przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, w przedszkolach posiada osoba, która ma kwalifikacje określone w § 15 ust. 3, tj.

1) ukończyła studia lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, o których mowa w § 3-6, lub

2) posiada wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów.

Z zapisów powyższy...

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników z wykupionym planem.

Sprawdź, co zyskasz, kupując abonament.

Zobacz więcej

Jeżeli posiadasz abonament zaloguj się, aby móc korzystać z materiałów.

Przypisy