Odpowiadając na tę licznie sygnalizowaną potrzebę, przedkładam niniejszą propozycję.
- Na początek zapoznajcie się z każdym z sześciu kroków, które odnoszą się do podsumowania całorocznej pracy pedagoga lub psychologa szkolnego – opisanych w rubryce Temat miesiąca.
- Przeanalizujcie prezentowaną tam metodykę postępowania i zastosujcie ją na własny użytek – to usprawni zebranie odpowiednich informacji.
- Sporządzając pisemne sprawozdanie, skorzystajcie z najprostszej jego formy, jaką jest układ tabelaryczny. Łatwy do zastosowania, przejrzyście prezentujący niezbędne dane, rzetelnie obrazujący całokształt Waszej pracy.
Oto schemat takiego sprawozdania z przykładowymi wpisami.
Część pierwsza: tytuł wraz z metryczką
SPRAWOZDANIE Z PRACY ZA ROK SZKOLNY 2022/2023
Imię i nazwisko: ........................................................................................................................................................................
Stanowisko: pedagog specjalny
Stopień awansu zawodowego: .................................................................................................................................................
Tygodniowy wymiar godzin pracy (pensum): ...........................................................................................................................
Część druga: podsumowanie zajęć wykonywanych w ramach pensum
Tutaj trzeba odnieść się tylko do zadań i czynności wymienionych w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów pedagogicznych, logopedów i doradców zawodowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1610), którymi są:
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn ich niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających to funkcjonowanie w życiu szkoły.
Zadania zrealizowane | Tematyka/cel | Dane liczbowe |
Analiza dokumentacji i wytworów pracy uczniów | Wstępne rozpoznanie u uczniów klas I–III ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się | 40 osób |
Obserwacje bezpośrednie uczniów podczas zajęć | Wstępne diagnozowanie indywidualnych potrzeb uczniów z klas I–III Wstępne diagnozowanie indywidualnych potrzeb ucznia z klas IV–VI |
16 23 | ...
Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników z wykupionym planem.
Sprawdź, co zyskasz, kupując abonament.
Zobacz więcej
Jeżeli posiadasz abonament zaloguj się, aby móc korzystać z materiałów.